Niedawno przeprowadzone badanie dowodzi, że marketing sensoryczny ma istotny wpływ na nastrój klienta. Po zastosowaniu aromamarketingu i audiomarketingu poziom optymizmu znacznie wzrósł u 34% ankietowanych.
Celem obserwacji było sprawdzenie, jak efektywne są narzędzia
marketingu sensorycznego. 4526 losowo wybranych osób badano pod kątem:
- oceny nastroju,
- oceny optymizmu związanego z pobytem w punkcie usługowym,
- ogólnych wrażeń z wizyty.
Badanie wykonano w jednej z polskich sieci usługowych w kategorii rozrywka. Ankietowanych podzielono na grupę eksperymentalną (poddana działaniu aromamarketingu i audiomarketingu) i kontrolną (nie wykorzystano tych narzędzi marketingu sensorycznego).
34% badanych oceniło swój nastrój jako bardzo dobry. Na ten stan rzeczy miał wpływ zarówno aromamarketing, który tworzy przyjemny klimat, wzmacnia pozytywne doznania i pamięć o miejscu, jak i audiomarketing.
Współczynnik optymizmu, czyli w tym wypadku poziom pozytywnych uczuć względem usług, z których się korzysta, wyniósł
18%. Dotyczył on wszystkich grup wiekowych. Warto zaznaczyć, że najwyższy odsetek zadowolonych osób –
22% – odnotowano wśród grupy wiekowej 55+, zarówno w odniesieniu do kobiet, jak i mężczyzn.
Co czwarta osoba (
22%) zaznaczyła, że jej wrażenia z wizyty były lepsze niż zwykle.