Termiczny atrament na dysku DVD pachnie pizzą, kiedy płyta się nagrzewa.
Pizzeria Domino’s w kooperacji z jedną z brazylijskich agencji reklamowych zaangażowała się w nietypową kampanię. W 10 wypożyczalniach DVD w Rio de Janeiro i Sao Paulo można było wypożyczyć
pachnące płyty.
10 płyt nowych tytułów, m.in. „Argo”, „Dread” i „Mroczny Rycerz”, wypełniono termicznym tuszem i
substancją zapachową – wrażliwymi na ciepło. Gdy ludzie oglądali film, temperatura odtwarzacza DVD oddziaływała na płytę. Po zakończeniu filmu i wyjęciu dysku
zapachniało pizzą.
Krążek nie tylko pachniał, ale wyglądał jak mały kawałek pizzy. Wzmianka na płycie zachęcała do kupna przysmaku.
Podobał Ci się film? Następny będzie jeszcze lepszy, gdy zjesz gorącą i pyszną pizzę Domino’s.
Pokrywanie płyt
wonnymi olejkami, które uwalniają się pod wpływem gorąca, wprowadziła w 2012 roku amerykańska firma Digital Flex Media. Oprócz pizzy można było wywąchać z krążka owoce, a nawet własny zapach, o ile nie rozpuszczał się w wodzie, nie zawierał alkoholu i wrzał w temperaturze powyżej 100 stopni Celsjusza.
W erze streamowanych filmów pomysł Brazylijczyków może się wydawać nieco archaiczny. Jednak jest to kraj, w którym Netflix czy iTunes są wciąż stosunkowo nowe i dostępne dla zamożniejszych osób. Poza tym Internet szerokopasmowy nie jest tak szybki jak w Stanach Zjednoczonych i dlatego wypożyczanie płyt DVD jest w Brazylii nadal popularne.