Perfumowane reklamy sprzedają się lepiej

Perfumowane reklamy sprzedają się lepiej
Perfumowane reklamy w kolorowych magazynach są skuteczniejsze w podnoszeniu świadomości marki niż te bezzapachowe. Aromatyzowane reklamy to węchowa metoda łapania czytelników za nos, angażowania ich przez dłuższy okres czasu i uwydatniania ogólnych doświadczeń czytających. Jak skutecznie i przystępnie cenowo pozyskać większą liczbę czytelników? W jaki sposób przełożyć to na wzrost sprzedaży towarów i usług? Integrując zapach i drukowaną kampanię reklamową. Zwykle myślimy, że drukowana reklama zapachowa ma sprzedać perfumy albo wody kolońskie. Jednak okazuje się, że ta forma prezentacji sprawdza się i w innych branżach. Od płynów do płukania, przez odświeżacze powietrza, jedzenie i napoje, do wycieczek i odzieży. Wiele przedsiębiorstw korzysta z perfumowanych reklam, aby podświadomie wyzwolić wspomnienia u swoich czytelników. Owe wspomnienia wspierają budowę emocjonalnego połączenia odbiorców z produktem. Dzięki temu jest bardziej prawdopodobne, że konsumenci okażą lojalność względem marki. Mocniejsza pozycja marki Klientów przyciągają perfumowane reklamy. Tak naprawdę wabią o 19% bardziej niż bezzapachowe. Zapachy same w sobie intrygują. Jednak by spełniły swoją rolę i oczarowały odbiorcę, muszą korespondować z precyzyjnie zaplanowaną wizualną otoczką. Ten duet daje większą gwarancję, że czytelnik stanie się potencjalnym klientem. Odświeżacze powietrza, świeczki, produkty do pielęgnacji ciała Starch Research dokonał analizy blisko 6,5 tysiąca perfumowanych reklam. Wśród nich prym wiodły marki Airwick, Neutrogena, Clean & Clear i Dove. Ich przekazy najbardziej oddziaływały na odbiorców, gdyż zapach był spójny z wizją. Najlepiej wypadły te reklamy, które były jasne, świeże i wyraźnie zachęcały czytelników do powąchania ich zapachu. Alkohole, karmy dla zwierząt, sprzęt turystyczny, odzież Reklamy zapachowe przeznaczone są nie tylko dla pachnących produktów. Na emocjonalnym aspekcie zapachu polegają producenci alkoholi wysokoprocentowych, jedzenia, napojów, karmy dla zwierząt, sprzętu turystycznego, a nawet odzieży. Zapach bowiem kusi klientów i kreuje przywiązanie do marki. Na przykład jedna z firm odzieżowych reklamowała swoją kolekcję bielizny zapachem świeżo skoszonej trawy – połączyła powszechnie znaną woń ze swoim produktem. Z kolei jeden z producentów zegarków posłużył się zapachem emulsji do opalania, by wywołać skojarzenia z plażą i ich wodoodpornym zegarkiem.

Napisz komentarz