Chcesz wiedzieć, jak uatrakcyjnić swoją kawiarnię i wyróżnić się na tle innych lokali? Szukasz nowego sposobu na promocję swojego biznesu? Wykorzystaj moc zapachów i zwróć się w kierunku marketingu zapachowego.
Wykorzystanie możliwości aromamarketingu może przynieść bardzo dobre wyniki w zakresie promocji lokalu gastronomicznego. Badania wykazały, że rozpylanie zapachów w kawiarniach zwiększa sprzedaż nawet do 300%. Smak jedzenia jest prawie w całości uzależniony od zapachu, który mu towarzyszy. Zapach może pobudzić apetyt. Aromat naszych ulubionych potraw może zwiększyć szansę, że zaczniemy kupować.
Plusy płynące z aromatyzowania kawiarni
Zwiększona sprzedaż
Aromatyzacja to nowa i ekscytująca metoda zwiększania sprzedaży. Nawet do 300%!
Wzmocnione doznania smakowe
Zapachy wzmacniają smakowe doznania.
Pobudzanie apetytu
Zapachy pobudzają apetyt. Gdy chce się nam jeść, szybciej i chętniej wydajemy pieniądze na napoje i przekąski.
Popularne zapachy używane do aromatyzowania przestrzeni gastronomicznych
Świeże pieczywo
Zapach świeżego chleba rozpylany w supermarketach zwiększa sprzedaż pieczywa i wypieków.
Świeże babeczki
Zapach świeżych babeczek unoszący się w kawiarniach wzmaga apetyt, co może zwiększyć sprzedaż przekąsek.
Popcorn
Zapach świeżo przyrządzonego popcornu rozpylany przed salami kinowymi może zachęcić klientów do większych wydatków na smakołyki.
Kawa
Woń aromatycznej kawy unosząca się przy drzwiach kawiarni przyciągnie osoby z zewnątrz, a te wewnątrz zachęci do kupna deseru.
Badania nad zapachami
Jedno z badań nad zapachami wykazało, że same zdjęcia i obrazy jedzenia nie wystarczają, by wywołać uczucie głodu, które pcha ludzi do kupowania jedzenia. Naukowcy upatrują powodu tego stanu w fakcie, że wizualna reprezentacja nie jest wystarczająco realna, aby przekonać mózg, że jest się głodnym. Co to oznacza dla kawiarni, restauracji i innych obszarów gastronomii? Strategia marketingowa wspomnianych biznesów będzie efektywniejsza, gdy włączy się w nią zmysł węchu.