Zapach promuje polskiego pracodawcę

Zapach promuje polskiego pracodawcę
Aromamarketing posłużył Capgemini za środek promocyjny. Postawiono na miętowy motyw. Miętą pachniały biura, stoiska na targach pracy i przystanki autobusowe. Capgemini jest pierwszą firmą w Polsce, która wykorzystała marketing zapachowy do umocnienia wizerunku przyjaznego pracodawcy. Kampania pod nazwą „Poczuj miętę do Capgemini” miała zwiększyć rozpoznawalność przedsiębiorstwa i zmotywować do działania pracowników. Program wewnątrz firmy rozpoczął się w lipcu. Pracowników zaangażowano do stworzenia haseł, które miały służyć kampanii zewnętrznej. Nagrodzono trzy z nich: „Będzie mięta między nami”, „Would you MINT upgrading your career?” i „Wypij miętę. Poczuj smak. Obudź myśli. Podbij świat”. W październiku slogany zawisły na billboardach i citylightach. Skierowane były do przyszłych kandydatów – studentów i absolwentów oraz do wykwalifikowanych specjalistów. Zapach mięty promuje działania firmy Miętę można było zobaczyć, powąchać, a nawet zjeść. Reklamy zewnętrzne pachniały miętą. Na targach pracy rozdawano miętowe cukierki, lemoniadę i doniczki z roślinką. Biurom karier i organizacjom studenckim przekazano żywe rośliny, które potem były punktem odniesienia na spotkaniach rekrutacyjnych na uczelniach. Miętowe wątki towarzyszyły też wydarzeniom, w które włączała się firma: Skandynawskie Kino Letnie, Katowice Business Run czy cykl warsztatów Capgemini Challenge. Akcja rozprzestrzeniła się w mediach społecznościowych, głównie na Facebooku i Instagramie, gdzie zdjęcia tagowano hashtagiem „poczuj miętę”. Ogłoszenia na portalach rekrutacyjnych zachęcały do składania aplikacji. Organizowano spotkania dla studentów pod nazwą „Przystań na miętę”, podczas których mogli oni skorzystać z fachowych konsultacji i sprawdzić się w rozmowie z rekruterami. Działania z obszaru aromamarketingu potwierdziły, że to Capgemini jest firmą pierwszego wyboru, do której warto wysyłać aplikacje i w której można się rozwijać, jak podkreśla Magdalena Dorożyńska, Employer Branding Lead.

Napisz komentarz