Co tu dużo mówić – nowe kawiarnie wyrastają jak grzyby po deszczu. Czy istnieje sposób, by nie trafić do jednego wora ze wszystkimi? Co zrobić, by wyeksponować lokal, podkreślić atuty miejsca i równocześnie odnotować wzrost sprzedaży?
Marketing zapachowy pomaga rozwiązać kwestie poruszone we wstępie. Kampania zapachowa przeprowadzona dla sieci kawiarni wchodzącej na polski rynek potwierdziła skuteczność aromamarketingu. W krótkim czasie odnotowano znaczny przypływ nowych klientów i wzrost sprzedaży kawy o 40%. Przechodnie chętniej zatrzymywali się w kawiarni, bo przyciągał ich niepowtarzalny aromat, który dodawał lokalowi wyrazistości.
Zapach skuteczniejszy od promocji cenowych
Dzięki zapachowi osiągnięto więcej niż przy pomocy promocji cenowych. Kawiarenkę rozpoznawano, jednak żadne promocje nie wzbudziły takiego zainteresowania ofertą i nie pobudziły sprzedaży tak mocno jak aromamarketing. Rozpylanie zapachu zaciekawiło szersze grono przechodniów i klientów, skłoniło przypadkowe osoby do zatrzymania się w kawiarni, skorzystania z jej propozycji i zaspokojenia powstałej
chęci na kawę.
Zapachowa kompozycja kojarzona z pozycją z menu
Dla sieci barów kawowych zaprojektowano specjalną kompozycję zapachową. Rozproszony aromat wiedeńskiej kawy korespondował z wnętrzem lokalu. Współgrał z charakterem kawiarni. Przywoływał bezpośrednie skojarzenia z bogatym asortymentem gatunków kaw. Wabił spacerujących w centrum handlowym konsumentów, którzy nabierali ochoty na aromatyczny napój. Spersonalizowany związek zapachowy zaczęto niedługo potem kojarzyć z jedną pozycją z menu, którą wybierano najczęściej.
Co zyskasz, aromatyzując swoją kawiarnię?
- zaciekawisz potencjalnych klientów swoją ofertą
- lokal będzie odwiedzać większa liczba osób
- wzrośnie wskaźnik sprzedaży
- wnętrze lokalu zyska niepowtarzalny charakter
- klienci na dłużej zapamiętają wyjątkowe miejsce
- zapach zapewni Ci powroty klientów, którzy będą kojarzyć Twój lokal z intensywnym i przyjemnym aromatem kawy