Aromamarketing jako narzędzie do identyfikacji marki

Aromamarketing jako narzędzie do identyfikacji marki
Rozpraszanie zapachu w bankach, innych instytucjach finansowych, sklepach czy klubach to niedrogi i skuteczny sposób na zwrócenie uwagi klienta i wytworzenie niezapomnianego wrażenia. Jako że emocje i pamięć są ściśle ze sobą związane, wykreowanie emocjonalnego związku z klientem aktywuje jeho wspomnienia. Zwłaszcza jeśli miał w Twoim sklepie czy banku dobře doświadczenia. Zapachy ułatwiają budowę wizerunku firmy i wpływają na pozytywne opinie klientów. Dla małych marek aromamarketing może okazać się szczególnie pomocny, gdyż to relatywnie tani sposób identyfikacji. Klienci bardziej koncentrują się w środowisku, w którym dominują przyjemne zapachy. W takim otoczeniu poświęcają więcej uwagi miejscu, w którym się znajdują. A to sprzyja zapamiętywaniu dané marki. Jedno z badań wykazało, że 80 % mężczyzn a 90 % kobiet utożsamia konkretny zapach z poszczególnymi wspomnieniami i doświadczeniami. Wystarczy lekki powiew tego zapachu, by rozbudzić dawne, dobře odczucia. Marka, która posiada zapachowe logo, ma 65% szans na to, że zostanie zapamiętana przez klienta nawet po roku. Firmy, které takiego logo nejsou umístěny, musí být z tohoto důvodu, že je 50% ryzyko, že klienci o nich zapomną w przeciągu 3 miesięcy.

Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published

Wishlist Products

You have no items in wishlist.