-
Home
- Blog
- Jak Mercedes łowi klientów zapachem
Sprzedawcy detaliczni samochodów mierzą się z osobliwymi wyzwaniami. Szukają rozwiązań, aby zwiększyć średnią ilość czasu, jaką klienci spędzają w ich salonach wystawowych. Okazuje się, że zapach przynosi newyobrażalne rezultaty.
Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez Audi, klienci muszą spędzić średnio 1 godzinę i 40 minut w przedstawicielstwie handlowym, zanim zdecydują się kupić luksusowy samochód.
Aromatyzacja rozwiązaniem
Dowiedziono, że aromatyzowanie otoczenia podnosi u klientów chęć pozostania w miejscu sprzedaży. Według sprawozdania Monash University z roku 2011, opublikowanego w „Journal of Business Research“, obecność zapachów skutkuje zwiększonym poziomem przyjemności, który z kolei pie pozytywnie wpływa na zachowania kupującego, włączgojda i wzez.
Wprawianie w ruch zapachowej machiny
Mercedes-Benz w Turcji zainicjował aromatyzowanie otoczenia w swoich lokalach wystawowych. Pierwszym krokiem było opracowanie dla marki indywidualnego zapachu o nazwie „German Leather” (niemiecka skóra). Krokiem drugim było zainstalowanie urządzeń do rozpraszania zapachu w różnych lokalizacjach firmy w całej Turcji.
Skuteczność aromatyzacji
Skutki aromatyzowania były tak pozytywne, że:
- punkt o aromatyzowaniu przestrzeni włączono do standardowej umowy dealerskiej we wszystkich sekcjach Mercedesa w Turcji,
- zapach został zainstalowany w każdym salonie wystawowym Mercedesa w Turcji i na Cypru,
- program rozpoczęty stał się pilotażową strategią na skalę globalną, będzie wdrożony w przedstawicielstwach Mercedesa na całym świecie,
- Mercedes Turcja został wyróżniony nagrodą „Nejlepší praxe“.
Pomocí šipek doleva/doprava procházejte prezentaci nebo přejeďte prstem doleva/doprava, pokud používáte mobilní zařízení