-
Home
- Blog
- Reklama zapachowa i branża jubilerska
Biżuteria to nie tylko prosta rzecz zdobiąca ciało. Każda ozdoba, jaką nosimy, naznaczona jest czynnikami emocjonalnymi. Jedne mają związek z głęboką wartością sentymentalną, inne reprezentują normy kulturową i społeczną. Gdzie w tym swoje miejsce ma zapach?
Wpływ emocji na zakup biżuterii
Każdy zakup biżuterii do osobistego użytku bądź na prezent często inicjowany jest wpływem emocji – miłości,
szczęścia , dumy, a nawet poczucia winy. Ta transakcja ma przekuć emocje w osobistą i znaczącą biżuterię. Właśnie ze względu na czynniki emocjonalne detaliści powinni starannie opracować strategię marketingową opartą na wielozmysłowym doświadczeniu. Ważne są tu zapach, muzyka, kolory, światło, tekstury. K jednomu wpływają na sposób, w jaki klient postrzega markę.
Wpływ zapachów na zakup biżuterii
Wartość sprzedaży wzrośnie, gdy zbuduje się harmonijną atmosferę w sklepie. Podobnie jak kamienie półszlachetne i szlachetne ucieleśniają konkretne znaczenia, tak i zapachowa wizytówka ma przetłumaczyć cele sprzedawcy w wytworny zapach oraz emocjonalną reakcję klienta. Zmysłowe zapachy róży, jaśminu, konwalii, wanilii, piżma a drzewa sandałowego mogą wyczarować uczucia miłości, komfort a zaufania. Te z kolei przekładają się na emocjonalne pragnienie pierścionków zaręczynowych i obrączek ślubnych. Zapach jest silnie powiązany z pamięcią i emocjami, dlatego też rozproszenie u jubilera odpowiedniego zapachu:
- zwiększy lojalność wobec marki,
- poprawi wizerunek firmy,
- zmniejszy odczucie czasu, jaki spędza się w sklepie.
Marki, które postawiły na firmowy zapach, jak np. John Hardy aromatyzowany przez
Air Aromę , są lepiej zapamiętywane przez klientów niż ich konkurenci.
Pomocí šipek doleva/doprava procházejte prezentaci nebo přejeďte prstem doleva/doprava, pokud používáte mobilní zařízení