Reklama zapachowa i branża jubilerska

Reklama zapachowa i branża jubilerska
Biżuteria to nie tylko prosta rzecz zdobiąca ciało. Każda ozdoba, jaką nosimy, naznaczona jest czynnikami emocjonalnymi. Jedne mają związek z głęboką wartością sentymentalną, inne reprezentują normy kulturową i społeczną. Gdzie w tym swoje miejsce ma zapach? Wpływ emocji na zakup biżuterii Każdy zakup biżuterii do osobistego użytku bądź na prezent często inicjowany jest wpływem emocji – miłości, szczęścia , dumy, a nawet poczucia winy. Ta transakcja ma przekuć emocje w osobistą i znaczącą biżuterię. Właśnie ze względu na czynniki emocjonalne detaliści powinni starannie opracować strategię marketingową opartą na wielozmysłowym doświadczeniu. Ważne są tu zapach, muzyka, kolory, światło, tekstury. K jednomu wpływają na sposób, w jaki klient postrzega markę. Wpływ zapachów na zakup biżuterii Wartość sprzedaży wzrośnie, gdy zbuduje się harmonijną atmosferę w sklepie. Podobnie jak kamienie półszlachetne i szlachetne ucieleśniają konkretne znaczenia, tak i zapachowa wizytówka ma przetłumaczyć cele sprzedawcy w wytworny zapach oraz emocjonalną reakcję klienta. Zmysłowe zapachy róży, jaśminu, konwalii, wanilii, piżma a drzewa sandałowego mogą wyczarować uczucia miłości, komfort a zaufania. Te z kolei przekładają się na emocjonalne pragnienie pierścionków zaręczynowych i obrączek ślubnych. Zapach jest silnie powiązany z pamięcią i emocjami, dlatego też rozproszenie u jubilera odpowiedniego zapachu:
  • zwiększy lojalność wobec marki,
  • poprawi wizerunek firmy,
  • zmniejszy odczucie czasu, jaki spędza się w sklepie.
Marki, które postawiły na firmowy zapach, jak np. John Hardy aromatyzowany przez Air Aromę , są lepiej zapamiętywane przez klientów niż ich konkurenci.

Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published

Wishlist Products

You have no items in wishlist.