-
Home
- Blog
- 5 sugestii, jak zyskać klientów i zatrzymać ich przy sobie, stosując marketing sensoryczny
Daj szansę nowoczesnej metodzie marketingu. Marketing zapachowy wypełnia luki w miejscach, gdzie tradycyjna reklama wizualna i dźwiękowa wyczerpały już swój potencjał. Zapachem uwiedziesz i zapanujesz nad pragnieniami klientów.
Poniższe wskazówki ułatwią Ci wybór odpowiedniego aromatu tak, by nie odstraszyć kupujących, a ich przyciągnąć.
-
Ożywiaj wnętrza zapachem
Dobrze, by klienci powiązali zapach tylko z Twoją marką. Węchową wizytówkę zapamiętają bardziej niż jakąkolwiek inną formę reklamy.
-
Dopasuj zapach do Twojej strategii marketingowej
Twoja firma potrzebuje zapachowego logo tak samo jak logo graficznego. Logo zapachowe wyróżni Cię spośród tłumu. Rozważ lawendę, która relaksuje, albo owoce cytrusowe, które przyciągną i wzmogą uwagę klientów.
-
Stosuj proste zapachy
Skomplikowane, wielowarstwowe zapachy drażnią. Dlatego wybieraj proste zapachy jak czysty aromat pomarańczy, który nie rozprasza klientów tak jak złożone kwieciste mieszanki.
-
Używaj zapachów, które owładną
Dobieraj aromaty w taki sposób, by klienci przeciągali moment opuszczenia Twojego sklepu. Gdy Nike wprowadził zapach do swoich salonów, chęć zakupu zwiększyła się o 80%. Gdy na jednej ze stacji benzynowych w Australii rozpylono zapach kawy, sprzedaż napojów wzrosła do 300%. Z kolei brytyjski sklep z zabawkami Hamleys zaaplikował zapach Pina Colady. Efekt? Rodzice dłużej krzątali się po sklepie.
-
Nie przesadzaj
Konsumenci mogą się mocno zdenerwować, gdy zorientują się, że są manipulowani. Jeśli stonujesz zapachy i będziesz nimi delikatnie czarował, to odniesiesz sukces. Ale jeśli nie zrobisz tego prawidłowo, czeka Cię fetor niepowodzenia.