Rozpraszanie zapachu w bankach, innych instytucjach finansowych, sklepach czy klubach to niedrogi i skuteczny sposób na zwrócenie uwagi klienta i wytworzenie niezapomnianego wrażenia. Jako że emocje i pamięć są ściśle ze sobą związane, wykreowanie emocjonalnego związku z klientem aktywuje jego wspomnienia. Zwłaszcza jeśli miał w Twoim sklepie czy banku dobre doświadczenia.
Zapachy ułatwiają budowę wizerunku firmy i wpływają na pozytywne opinie klientów. Dla małych marek aromamarketing może okazać się szczególnie pomocny, gdyż to relatywnie tani sposób identyfikacji.
Klienci bardziej koncentrują się w środowisku, w którym dominują przyjemne zapachy. W takim otoczeniu poświęcają więcej uwagi miejscu, w którym się znajdują. A to sprzyja
zapamiętywaniu danej marki.
Jedno z badań wykazało, że 80% mężczyzn i 90% kobiet utożsamia konkretny zapach z poszczególnymi wspomnieniami i doświadczeniami. Wystarczy lekki powiew tego zapachu, by rozbudzić dawne, dobre odczucia.
Marka, która posiada zapachowe logo, ma 65% szans na to, że zostanie zapamiętana przez klienta nawet po roku. Firmy, które takiego logo nie posiadają, muszą liczyć się z tym, że istnieje 50% ryzyko, że klienci o nich zapomną w przeciągu 3 miesięcy.