Aromatyzowanie pomieszczeń zmniejsza stres u pracowników, zwiększa ich wydajność, skupienie i dokładność.
Marketing zapachowy w bankach, sklepach czy salonach samochodowych to rzecz oczywista. A co powiedzieć na aromatyzowanie przestrzeni w biurach i zakładach pracy?
Jakie są korzyści aromatyzowania?
Aromatyzowanie miejsc pracy:
- zmniejsza stres u pracowników,
- zwiększa wydajność zatrudnionych, koncentrację i dokładność,
- eliminuje rozpraszające i nieprzyjemne zapachy.
Dlaczego aromatyzowanie jest tak ważne?
Według „Business Insider” osoby pracujące w dużym stresie kosztują firmę więcej niż przeciętny pracownik. Stworzenie przyjemnej atmosfery pracy to korzyści dla pracownika, jak i pracodawcy. Istnieje bowiem bezpośredni związek między strukturą i warunkami panującymi w biurze a wydajnością zatrudnionych (treść opublikowana w „Journal of Public Affairs, Administration, and Management”).
Jak marketing zapachowy wygląda w praktyce?
Amerykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne AT&T dostawało skargi od pracowników na odór chloru wydostający się z korporacyjnego basenu. Aby zwalczyć problem, zainstalowano urządzenia uwalniające cytrusowy zapach. Aromatyzowanie skutecznie zneutralizowało drażniący zapach chloru. Atmosfera pracy poprawiła się, a skargi pracowników ustały.