Aromamarketing korzyścią dla pracowników

Aromamarketing korzyścią dla pracowników
Aromatyzowanie pomieszczeń zmniejsza stres u pracowników, zwiększa ich wydajność, skupienie i dokładność. Marketing zapachowy w bankach, sklepach czy salonach samochodowych to rzecz oczywista. A co powiedzieć na aromatyzowanie przestrzeni w biurach i zakładach pracy? Jakie są korzyści aromatyzowania? Aromatyzowanie miejsc pracy:
  • zmniejsza stres u pracowników,
  • zwiększa wydajność zatrudnionych, koncentrację i dokładność,
  • eliminuje rozpraszające i nieprzyjemne zapachy.
Dlaczego aromatyzowanie jest tak ważne? Według „Business Insider” osoby pracujące w dużym stresie kosztują firmę więcej niż przeciętny pracownik. Stworzenie przyjemnej atmosfery pracy to korzyści dla pracownika, jak i pracodawcy. Istnieje bowiem bezpośredni związek między strukturą i warunkami panującymi w biurze a wydajnością zatrudnionych (treść opublikowana w „Journal of Public Affairs, Administration, and Management”). Jak marketing zapachowy wygląda w praktyce? Amerykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne AT&T dostawało skargi od pracowników na odór chloru wydostający się z korporacyjnego basenu. Aby zwalczyć problem, zainstalowano urządzenia uwalniające cytrusowy zapach. Aromatyzowanie skutecznie zneutralizowało drażniący zapach chloru. Atmosfera pracy poprawiła się, a skargi pracowników ustały.

Napisz komentarz