Rosnąca liczba znanych (i mniej znanych) firm zdaje sobie obecnie sprawę, że nos klienta prowadzi do przywiązania do marki. Angażują w swoich działaniach zapach, bo jego niewiarygodna moc poprawia ogólne doświadczenia klienta. Zapach zachęca do zostania dłużej, do wydawania większej ilości pieniędzy. Zachęca do powrotów. Raz za razem.
W zależności od rodzaju działalności
aromatyzowanie uatrakcyjnia doznania klienta, doświadczenia gości, podnosi morale personelu. Marketing zapachowy rozprzestrzenił się na niemalże cały glob. Popularność zyskał w Europie, Azji, Ameryce Północnej czy Japonii. Zalety tej dziedziny marketingu docenili najwięksi. Wśród nich: Holiday Inn, British Airways, BMW, Opel, Obi, Lufthansa, TUI, Mercedes-Benz, Honda, Nike, Sony, Adidas, Disney i inni.
Co zrobić, byś i Ty znalazł się na tej liście? Spójrz na pomysły, które Cię zainspirują. Idź w ślady najlepszych. Oto przykłady potwierdzające, że to naprawdę działa.
15-20%

Mniej więcej o tyle procent klienci
zostają dłużej w miejscu, które jest aromatyzowane. Dowiodły tego amerykańskie obserwacje. A jeśli tyle czasu więcej poświęcają na sklepowe oględziny, to istnieje podwyższona szansa, że zostawią u Ciebie więcej gotówki.
Świąteczne aromatyzowanie

W okresie przedświątecznym średnio o 22%
zwiększyła się sprzedaż w sklepach, które rozpylały w powietrzu zapachy mandarynek i lasu iglastego.
Perfumowane restauracje

Badania agencji Capital Research Group dowiodły, że restauracje, które aromatyzowały swoje lokale mogły cieszyć się z
wyższych dochodów. Wpływy wzrosły o 30%, jeśli porównać je do restauracji, które aromatyzowania nie stosowały.
Holliday Inn

Od lat, obowiązkowo, jedna z największych sieci hoteli – Holliday Inn – rozpyla w pokojach zapach bułgarskiej róży. Subtelny i prawie niewyczuwalny aromat wytwarza
atmosferę przyjaznego ciepła i goście mogą poczuć się jak w domu.
Starbucks

Wstępując do Starbucks, już od progu czuć wyraźny zapach świeżo palonej kawy. W połączeniu z muzyką tworzy on relaksujący nastrój. Ten
sposób wabienia klientów sieć kawiarni opatentowała w Stanach Zjednoczonych.
Gordon’s Gin

Producent tego trunku wypełniał brytyjskie sale kinowe
zapachem jałowca w momencie, gdy na ekranach wyświetlano reklamy ginu.
Calvin Klein

Oryginalny sposób
przyciągania klientów wymyślili handlowcy marki Calvin Klein. Próbki swoich perfum przyklejali do biletów teatralnych.
Louis Vuitton

W tej francuskiej firmie produkującej m.in. eleganckie torebki praktykuje się, że nowo otwierane salony aromatyzuje się specjalnie skomponowanym zapachem. Delikatny
aromat skóry symbolizuje luksusowy charakter marki.
Biura podróży

Jedno z francuskich biur podróży oddawało
klimat miejsc odpoczynku dzięki perfumowaniu przestrzeni zapachem egzotycznej roślinności i morskiego piasku.
Galeries Lafayette

Słynne paryskie centrum handlowe oddziałuje na
wszystkie zmysły swoich klientów. Podczas imprez promocyjnych rozpyla się specjalne zapachy. Dzięki temu klienci kojarzą centrum z przyjemnymi wrażeniami.