Aromamarketing w fitness klubach

Aromamarketing w fitness klubach
Komfortowe warunki do ćwiczeń i odpoczynku. Wydajniejszy trening. Relaksująca i orzeźwiająca atmosfera. Powietrze wolne od grzybów i bakterii. Oto korzyści płynące z reklamy zapachowej w fitness klubach.

Wyzwania stojące przed ośrodkami fitness

Zgodnie z Better Business Bureau skargi na fitness kluby sięgały 90% w ubiegłym pięcioleciu. Tymczasem brak energii często podaje się jako usprawiedliwienie braku aktywności fizycznej. Zatem, jak utrzymać i rozbudować bazę Twoich klientów w obszarze, w którym oczekiwania konsumenta stają się coraz większe? Jak zmotywować ludzi do ćwiczeń oraz zwiększania poziomów energii i wysiłku?

Aromatyzowanie rozwiązaniem problemów

Dowiedziono, że aromatyzowanie otoczenia pozytywnie wpływa na doświadczenia klienta i oceny lokalizacji. Zapach otoczenia podświadomie i w znacznym stopniu wpływa na odbiór przez konsumenta środowiskowych atrybutów sklepu (studium z 2007 roku). Co więcej, aromatyzowana przestrzeń poprawia nastrój, poziomy energii i wyniki sportowe. Otaczający zapach może zwiększać sprawność fizyczną przy jednoczesnym zmniejszeniu postrzeganego wysiłku i frustracji. Aby poprawić doświadczenia swoich klientów, sieć ośrodków sportowych dla dzieci na Florydzie wprowadziła przy wejściach i w salach aromatyzowanie otoczenia. Duże skupisko aktywnych dzieci często wywoływało niechciane węchowe doznania, które nie odpowiadały ich kolorowemu i lekkiemu wizerunkowi. Z kolei sieć klubów jogi w Chinach wprowadziła aromamarketing, aby dostarczyć swoim klientom świeżych, luksusowych i energetyzujących wrażeń.

Powodzenie aromamarketingu

Jakim wynikiem zakończyły się „eksperymenty” z zapachem w obu przypadkach? Sukces amerykańskiego klubu dla dzieci w 2014 roku zmotywował właścicieli na tyle, że otwierają nowe lokalizacje i od razu zaopatrują się w urządzenia do aromatyzowania. Dzieci, personel i rodzice zauważyli bowiem ogromną poprawę atmosfery – pachniało czystością i przyjemnym chłodem. Natomiast studio jogi cieszy się zapachem zielonej herbaty. Ćwiczący i obsługa chwalą nowy zapach i przyznają, że powoduje ich dobre samopoczucie, dodaje energii i przynosi lepsze skutki ćwiczenia jogi. Powodzenie pilotażowego programu zachęciło wystarczająco i planuje się rozszerzyć aromatyzowanie na pozostałe miejsca.

Napisz komentarz