Kluby na całym globie mają jedną, poważną rozterkę. Cuchnącą. Mieszankę wybuchową. Kompilację dymu papierosowego, zwietrzałego alkoholu, spoconych ciał, często i wymiocin. Czy jest coś, co możesz zrobić, by pozbyć się tej zapachowej mikstury? Tak. Postaw na marketing zapachowy i już od dziś aromatyzuj swoje miejsce rozrywki.
Ktoś może powiedzieć, że czasy przedymionych klubów minęły wraz z zakazem palenia w miejscach publicznych. Nawet jeśli zjawisko zadymionych klubowych przestrzeni zmalało, wciąż pozostają do ujarzmienia inne niechciane aromaty. Poza oczywistą sprawą, czyli likwidowaniem odoru i oczyszczaniem powietrza,
aromatyzowanie otoczenia:
- jest elementem wyróżniającym od konkurencji,
- zachęca do dłuższego pobytu i wydawania większych sum pieniędzy,
- zapewnia powtórne wizyty gości i ściąga nowych,
- powoduje wzrost przychodu,
- uwydatnia doświadczenia gości,
- kreuje przyjemne i atrakcyjne miejsce do spędzania wolnego czasu,
- gwarantuje wyższą ocenę lokalu.
Aby zapewnić powyższe, zapach powinien korespondować z oświetleniem i muzyką. W taki sposób, by stymulujący zapach dopasować do pobudzającej muzyki.
Rozpylanie zapachów gwarancją zadowolenia klienta
Naukowcy z Holandii przeprowadzili test z wykorzystaniem aromatyzowania otoczenia. Chcieli zbadać reakcję młodych ludzi na zapach w klubie nocnym. W odseparowanych od siebie klubach tanecznych rozpylili 3 różne zapachy:
-
pomarańczy,
- mięty pieprzowej,
- wody morskiej.
Następnie porównali wyniki z tymi samymi klubami, ale w bezzapachowych warunkach. Około 850 młodych bywalców dyskotek wypełniało ankiety na temat oceny wieczoru, muzyki, miejsca i ich ogólnych odczuć.
Plusy aromatyzowania
Klubowicze z perfumowanych lokali zgodnie zrelacjonowali, że:
- muzyka była ciekawsza,
- klub był atrakcyjniejszy,
- atmosfera była pogodniejsza,
- lepiej się bawili niż w nieperfumowanych miejscach.
Zapach zwiększył również chęci do tańczenia. Poszczególne zapachy wywołały z grubsza ten sam efekt. Żaden nie uzyskał wyraźnej przewagi nad innymi. Reakcje uczestników eksperymentu na każdy z zapachów były porównywalne.
Aromatyzowanie wzmacnia charakter miejsca i wyróżnia go spośród innych tego typu lokali. Przykład baru karaoke w Szanghaju pokazuje, że
otaczający zapach udoskonala doznania klientów i ich lojalność względem marki. Obecność przyjemnego zapachu poprawiła ocenę klubu. Obecnie cieszy się on 5 gwiazdkami w popularnych serwisach społecznościowych.