W Australii stworzono zapach, którym można wyrazić wsparcie dla osób niewidomych i niedowidzących.
Korporacja reklamowo-marketingowa Clemenger BBDO Melbourne chciała skierować uwagę społeczności na jeden z największych problemów, z jakimi muszą mierzyć się osoby niewidome i niedowidzące, to jest izolację.
Aby nagrodzić wysiłki organizacji Guide Dogs Australia – firmy reprezentującej australijską organizację psów przewodników – grupa Clemenger stworzyła niepowtarzalny zapach – „Support Scent”.
Każdy, komu nie jest obojętny los niewidomych, może się w taki aromat zaopatrzyć. Węch pozwala wyczuć ludziom niewidomym osoby noszące „Support Scent”. Dzięki temu są świadomi, że ktoś ich wspiera.
Opakowanie tego zapachu również zostało zaprojektowane z myślą o niewidomych. Zawiera bowiem pachnący alfabet Braille’a.
Agencja połączyła siły z australijską marką kosmetyków KIT, aby uruchomić i rozwinąć tę ideę. Zapach sprzedawany jest w całym kraju w Myer – największej sieci domów towarowych Australii, w drogeriach i przez Internet. Dochód ze sprzedaży przekazywany jest organizacji Guide Dogs Australia.