Większość marek z branży fitness wie, że chcąc zbudować silne relacje ze swoimi klientami, należy stworzyć im przyjemne środowisko do ćwiczeń. Zapach jest tym czynnikiem, który pomaga odwiedzającym uzyskać dobre wrażenie o przestrzeni i całej marce. Zapach tworzy bowiem najsilniejsze połączenie z pamięcią.
Zapachowa wizytówka powinna współpracować z designem, dźwiękiem i charakterem miejsca. Wszystkie te składniki są konieczne, aby stworzyć pozytywne doświadczenia konsumentów.
Mięta, eukaliptus, cytryna – sprzymierzeńcy treningu
Rozpoczynając trening, ludzie zwykle chcą być czujni, zainspirowani i skupieni. Aby trening był udany, potrzeba motywacji na początku, koncentracji i wytrzymałości w trakcie oraz poczucia spełnienia na końcu. Pomocny w osiągnięciu tego celu będzie olejek z
mięty pieprzowej. Udowodniono, że zwiększa on sprawność fizyczną i wytrzymałość o 50%. Wdychanie mięty powoduje natychmiastowy wzrost energii i skupienia. Inne miętowe i cytrusowe zapachy, jak
eukaliptus i cytryna, stwarzają poczucie wspólnoty, skuteczności i zmniejszają poczucie postrzeganego wysiłku.
Olejki od Air Aromy – sprzymierzeńcy właścicieli klubów fitness
Air Aroma ma w swojej ofercie różnorodne zapachy i mieszanki olejków eterycznych, które są odpowiednie do różnych przestrzeni treningowych (siłownia, klub fitness etc.). Olejek „Cardio” zaprojektowano, by stymulował trening sercowo-naczyniowy. Ten motywujący i rewitalizujący zapach ma właściwości antybakteryjne. Korzyści oddechowe zapewniają zawarte w nim eukaliptus, niaouli i igły jodły. Składniki te pomagają głęboko oddychać, zaś mięta i imbir dodają energii i poprawiają koncentrację. W siłowniach często korzysta się też z innych olejków, jak „Fresh Eucalyptus”, „Orange Fields” i „Zesty White Tea”.