Zapach to skuteczne narzędzie marketingowe, jednak często zapominają o nim sprzedawcy detaliczni. A aromamarketing jest potężnym środkiem umożliwiającym odróżnienie się od konkurencji. Nie tylko sprawi, że wyróżnisz się z tłumu, ale również zachęcisz dzięki niemu klientów do zakupów i zwiększysz sprzedaż.
Zapachy prowokują do zakupów
Badanie z 2013 roku podkreśla, że zapach otoczenia ma najsilniejszy wpływ na
zachowania konsumenckie pod względem emocji, ocen, zamiaru zakupu i chęci powrotu to sklepu. Badanie przeprowadził Global Journal of Commerce and Management Perspective (GJCMP) – międzynarodowe czasopismo z opracowaniami naukowymi. Inna analiza dowodzi, że sami klienci potwierdzają hipotezę, że zapach wpływa na ich zachowanie. Naukowcy ogłosili, że w perfumowanym środowisku klienci czują większą przyjemność, wyrażają chęć ponownego odwiedzenia sklepu i spędzają więcej czasu w aromatyzowanym pomieszczeniu niż w takim bez zapachu.
Zapachy pomagają zwiększyć sprzedaż
Rozpylanie zapachów w sklepie stwarza przyjemną atmosferę, która zachęca do zakupów. Według szwedzkiego opracowania sprzedaż szamponów wzrosła o 36,9%, gdy w pobliżu unosił się ładny zapach.
Dzięki przyjemnym zapachom ludzie czują się w sklepie komfortowo, przez co zostają w nim dłużej i więcej wydają. W rzeczywistości klient, który spędza 40 minut w sklepie, prędzej coś kupi niż klient, który poświęca na oglądanie produktów tylko 10 minut.
Dwa kroki dzielą Cię od aromatyzowania swoich przestrzeni
1. Wybór odpowiedniego zapachu
Zapachowa wizytówka powinna współgrać z produktem, jak również z płcią, wiekiem, miejscem pochodzenia i kulturą Twojego rynku docelowego. Z tego powodu firma
Aroma by HellCold ściśle współpracuje z ekspertami od zapachów. Opracowuje strategię marketingu zapachowego, by stworzyć unikalny aromat dla Twojej firmy.
2. Wybór odpowiedniej metody dyfuzji
Ważne jest, aby wybrać taki sposób aromatyzowania, który zapewni subtelny, a nie nachalny zapach. Aroma by HellCold ma wśród swoich urządzeń dyfuzory, których technologia oparta jest na zimnej dyfuzji. Ta technika rozprasza kompozycje zapachowe w postaci drobnej mgiełki, przez co zapachy stają się częścią otoczenia, a aromatyzacja jest najbardziej wydajna.