Co zrobić, by biznes był niezapomniany? Postawić na zapach!

Co zrobić, by biznes był niezapomniany? Postawić na zapach!
Biznes się kręci, jeśli mówią o nim ludzie. Stąd tradycyjne kampanie marketingowe, a wśród nich reklamy, e-mail marketing czy gadżety promocyjne. Jest jednak skuteczniejsza metoda, by o firmie było głośno i by o niej pamiętano – aromamarketing. Dlaczego zapach ma taką siłę? Czy zauważyłeś kiedykolwiek, że jeden konkretny zapach może przywołać żywe wspomnienia? Ten zapach świeżych ciasteczek, które piekłeś razem z babcią. Ten kuszący aromat, który przywodzi na myśl obraz Twojego dawnego partnera. Dlaczego tak się dzieje? Nerw węchowy znajduje się bardzo blisko ciała migdałowatego, tj. tej części mózgu, która łączy się z doświadczaniem emocji i pamięcią emocjonalną. Co więcej, ten nerw sąsiaduje z hipokampem, który odpowiada za przechowywanie pamięci. Co za tym idzie – zdolność powonienia jest ściśle powiązana z pamięcią. Badania pokazały, że jeśli obszary mózgu połączone z pamięcią są uszkodzone, to zdolność rozpoznawania zapachów kuleje. Stwórz silny związek między zapachem a Twoim biznesem Wykorzystując marketing zapachowy w swojej firmie, stworzysz to mocne powiązanie między zapachem a Twoim biznesem. Ludzie będą długo pamiętać ten aromat i będą sobie przypominać o Twojej firmie za każdym razem, gdy ów zapach poczują.

Napisz komentarz