Dlaczego potrzebujesz zapachowego logo

Dlaczego potrzebujesz zapachowego logo
Wykorzystaj zmysł powonienia i stwórz zapachową wizytówkę. Zanim się obejrzysz, Twoja marka będzie królowała w umysłach Twoich klientów, a aromat, który od tej pory będziesz wyczuwał, będzie słodkim zapachem sukcesu! Logo – pojęcie znane nie tylko marketingowcom. Wizualny identyfikator marki. Niektóre logo, jak Coca-Cola, Disney, Apple czy Nike są tak ikoniczne, że styczność z nimi wpływa na nasze zachowanie. Takim dużym przedsiębiorstwom z kolosalnymi budżetami na marketing łatwo trafić do odbiorców. W efekcie rozpoznawalność marki pośród dóbr tego świata równa się niemal 100%. Ale co w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw? Przeciętny człowiek styka się z blisko 5 tysiącami reklam dziennie. Jak spośród tego całego reklamowego bałaganu wpłyniesz na klientów, by zapamiętali Twoją markę? Uczynisz to przez zmysł powonienia. Skuteczność węchu Zmysł powonienia jest jedynym z naszych 5 zmysłów, który jest bezpośrednio połączony z częścią mózgu, która przetwarza emocje, pamięć i wiedzę. Tak naprawdę jesteśmy w stanie bardziej zapamiętać to, co poczuliśmy, niż coś, co zobaczyliśmy, usłyszeliśmy albo dotknęliśmy. I to 100 razy! Węchowe logo Operatywni marketerzy już dawno wykorzystali ten fakt i opracowali dla swojego biznesu węchowe logo. Węchowe logo jest specjalnym zapachem, które ucieleśnia wyjątkowe cechy marki. Tak samo jak graficznym logo, logo zapachowym posługuje się wszędzie, gdziekolwiek marka jest obecna. Często prezentując węchowe logo, spaja się zapach z marką. Atrybuty węchowej wizytówki Spersonalizowany zapach odniesie zamierzony skutek, jeśli będzie zgodny z obrazem i emocjami, jakie reprezentuje marka. Pomyśl o osobowości Twojej marki. Czy jest solidna, wiarygodna i godna zaufania? Czy może żywiołowa i zabawna? Ma relaksować czy ożywiać? Pomyśl również o Twoim rynku docelowym. Czy celujesz w młodych, w średnim wieku czy starszych odbiorców? W przeważającej mierze mężczyzn czy kobiety? Twoimi nabywcami będą osoby z grubszym czy mniej wypchanym portfelem? Te parametry z powodzeniem dopasujesz do różnych elementów zapachowych. Skomponujesz zapach, który wyrazi Twoją markę. Eksponowanie zapachowego logo Jak tylko stworzysz swój firmowy zapach, eksponuj go w każdym możliwym miejscu, gdzie stykasz się z klientem. Tak, aby w jego umyśle wytworzył się nierozerwalny związek zapachu i Twojej marki. Jeśli masz hotel, sklep, gabinet kosmetyczny albo inny lokal, możesz skorzystać z dyfuzora zapachu, by rozproszyć zapach w powietrzu. Aby zachęcić do powtórnych zakupów czy wizyt, użyj zapachu w bezpośredniej korespondencji. Przypomnisz konsumentom o ich pozytywnych doświadczeniach z Twoją marką. Zapachowy sukces Marką, która przekuła zapach w wielki sukces jest Abercombie & Fitch. Firmowy zapach, Fierce, unosi się we wszystkich ich lokalizacjach. Aromat jest silny, odważnie nowatorski i oddziałuje na młodych, zamożnych konsumentów. Fierce (który jest również sprzedawany jako perfuma) jest numerem jeden wśród zapachów dla mężczyzn w USA i Europie. A nastoletni i młodzi nabywcy z łatwością identyfikują dżinsy A&F wyłącznie dzięki ich zapachowi. Większość z głównych sieci hoteli również posiada swoje węchowe logo. Na przykład Westin szczyci się zimnym i relaksującym zapachem białej herbaty, a St. Regis posiłkuje się elegancką mieszanką róży, słodkiego groszku i tytoniu fajkowego.

Napisz komentarz