Ogromna większość z nas preferuje ładnie pachnące miejsca. Badania potwierdzają, że kojarzymy zapachy z konkretnymi lokalizacjami, produktami i doświadczeniami. Jaki zatem wpływ na restauracje ma aromatyzacja?
Badania pokazują również, że gdy doświadczamy gdzieś brzydkich zapachów, nie chcemy już wracać w to miejsce. Zapach i czystość są ze sobą ściśle związane. Jaki to ma związek z
restauracją? Ankieta przeprowadzona przez firmę Harris dowiodła, że 86% dorosłych utożsamia czystość toalety w restauracji z czystością kuchni.
Strategiczny nakaz neutralizowania nieprzyjemnych zapachów
Większość restauracji odgórnie nakazuje niwelować brzydkie wonie w takich strefach, jak toalety czy tylne wejścia, gdzie pracownicy palą i wyrzucają resztki jedzenia i śmieci. Często te właśnie obszary są wystarczająco blisko jadalni, by „aromaty” przedostawały się do środka. Chcąc pozbyć się fetoru, restauratorzy wciąż uciekają się do aerozoli w sprayu,
odświeżaczy typu plug-in i innych podobnych rozwiązań. Te technologie bywają problematyczne. Nagromadzenie sztucznych zapachów w jednym miejscu może być zbyt przytłaczające dla wrażliwych klientów. Zwykle takie środki zawierają bowiem uczulające i szkodliwe związki chemiczne.
Produkty bardziej zaawansowane technologicznie gwarancją zadowolenia gościa
Aroma by HellCold dysponuje urządzeniami, które dają właścicielom restauracji możliwość sterowania zapachem – jego rodzajem, natężeniem i częstotliwością. Dzięki technologii zimnej dyfuzji (zapach rozbijany jest na mikroskopijne krople) restauratorzy mogą neutralizować brzydkie zapachy na poziomie molekularnym. Dyfuzory rozpylające specjalne kompozycje zapachowe pomagają pozbyć się niechcianych woni, jak również stworzyć przyjemną atmosferę dla gości. Dają gwarancję, że klient będzie zrelaksowany i będzie cieszył się czasem, jaki spędza w restauracji.