Jak banki korzystają ze zmysłu powonienia

Jak banki korzystają ze zmysłu powonienia
Gdy następnym razem będziesz przekraczał próg banku, weź głęboki oddech. Twoja instytucja finansowa wysyła do Ciebie wiadomość – wypełnia Twoje nozdrza pięknymi i uspokajającymi zapachami. Witaj w nieuchwytnym, lecz skutecznym świecie węchowego oddziaływania. Aromatyzować to znaczy przekładać osobowość marki, jej DNA na zapach. Przyciągnąć klientów zapachem to jedno. Połączyć aromat z trwającą lojalnością klientów to drugie. Aromatyczna kwintesencja banku Świat finansjery jest wysoce konkurencyjnym środowiskiem. Sukces w tym sektorze osiąga się przez utrzymanie klientów. Marketing zapachowy to jedna z nowocześniejszych metod podwyższenia satysfakcji klientów. Udowodniono, że dzięki aromatyzowaniu poziom obsługi był oceniany przychylniej, a czas spędzony w placówce nie rozwlekał się na długie minuty. Zapach z korzyścią dla banków Zapach to cenne narzędzie marketingowe. Poprzez podświadome działanie zapachem:
  • wzbudza się zaufanie klienta,
  • przyciąga się jego uwagę,
  • klient dłużej zapamiętuje bank,
  • w placówkach bankowych panuje przyjazna, kojąca atmosfera,
  • klient czuje się komfortowo i ma przychylne skojarzenia,
  • klient przyzwyczaja się do profesjonalnej obsługi,
  • poprawiają się relacje biznesowe,
  • w świadomości klienta wytwarza się pozytywny obraz banku,
  • czekanie w kolejce to czas relaksu i odprężenia.
Komfort i zaufanie Ludzie chodzą do banków z konkretnym zadaniem. Gdy w grę wchodzą pieniądze, liczy się zaufanie. Klient musi ufać bankowi. Ma czuć spokój, satysfakcję i wygodę. Optymalny zapach, harmonizujący z wystrojem banku, to doskonałe rozwiązanie dla banków. Stwarza się nim relaksującą atmosferę dla zdenerwowanych klientów oraz przytulne, domowe środowisko (zwłaszcza, że banki postrzega się jako męczące i usypiające). Subtelna obecność zapachu Godziny szczytu. Osób w banku przybywa. Kolejka się wydłuża. Nikt nie chce czekać na swoją kolej dłużej niż to konieczne. Montując dyfuzory zapachowe, uzyska się spokojną i kojącą atmosferę. Klienci się nie frustrują staniem w długich kolejkach. Co więcej – opanowani klienci to spokojna obsługa. Wydajność pracy personelu zwiększa się w aromatyzowanych pomieszczeniach. Obszary aromatyzowania Sugerowane miejsca aplikacji zapachu:
  • hole/korytarze,
  • obszary obsługi klienta,
  • poczekalnie bankowości prywatnej.
Finansowi pionierzy marketingu zapachowego Tradycyjny, konserwatywny świat finansów poszedł z duchem czasu i zainteresował się dziedziną marketingu zapachowego. Pierwsi zaczęli aromatyzować swoje przestrzenie: Florida’s Ocean Bank and Helm Bank, National Australia Bank, China Merchant’s Bank, Bank Leumi oraz Velocity Credit Union w Teksasie. Ocean Bank postawił na fuzję apetycznej mandarynki, świeżego wodnistego ozonu, nuty zielonego kardamonu, czarnego pieprzu i piżma. Helm Bank wypracował zapachową wizytówkę w postaci odrobiny czekolady, mąkli tarniowej (gatunek grzyba) i mięty pieprzowej. Oddziały Helm Banku, po uaktualnieniu logo, kolorów i dźwięków oraz wprowadzeniu tego zapachu, podwoiły swoje przychody. Liczba osób otwierających konta zwiększyła się. Ogólne zadowolenie klientów wystrzeliło z 20% do 99%. Innowacyjne rozwiązania China Merchants Bank wyróżniają go spośród konkurencji. Wprowadzenie aromatyzacji do jego oddziałów wmocniło wizerunek banku wśród klientów. National Australia Bank wpływał na zmysłowe doświadczenia swoich klientów – aromatyzował nowe oddziały limonką i grejpfrutem.

Napisz komentarz