Jak Mercedes łowi klientów zapachem

Jak Mercedes łowi klientów zapachem
Sprzedawcy detaliczni samochodów mierzą się z osobliwymi wyzwaniami. Szukają rozwiązań, aby zwiększyć średnią ilość czasu, jaką klienci spędzają w ich salonach wystawowych. Okazuje się, że zapach przynosi niewyobrażalne rezultaty. Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez Audi, klienci muszą spędzić średnio 1 godzinę i 40 minut w przedstawicielstwie handlowym, zanim zdecydują się kupić luksusowy samochód. Aromatyzacja rozwiązaniem Dowiedziono, że aromatyzowanie otoczenia podnosi u klientów chęć pozostania w miejscu sprzedaży. Według sprawozdania Monash University z 2011 roku, opublikowanego w „Journal of Business Research”, obecność zapachów skutkuje zwiększonym poziomem przyjemności, który z kolei pozytywnie wpływa na zachowania kupującego, włączając w to czas i wydawane przez niego pieniądze. Wprawianie w ruch zapachowej machiny Mercedes-Benz w Turcji zainicjował aromatyzowanie otoczenia w swoich lokalach wystawowych. Pierwszym krokiem było opracowanie dla marki indywidualnego zapachu o nazwie „German Leather” (niemiecka skóra). Krokiem drugim było zainstalowanie urządzeń do rozpraszania zapachu w różnych lokalizacjach firmy w całej Turcji. Skuteczność aromatyzacji Skutki aromatyzowania były tak pozytywne, że:
  1. punkt o aromatyzowaniu przestrzeni włączono do standardowej umowy dealerskiej we wszystkich sekcjach Mercedesa w Turcji,
  2. zapach został zainstalowany w każdym salonie wystawowym Mercedesa w Turcji i na Cyprze,
  3. rozpoczęty program stał się pilotażową strategią na skalę globalną, będzie wdrożony w przedstawicielstwach Mercedesa na całym świecie,
  4. Mercedes Turcja został wyróżniony nagrodą „The Best Practice”.

Napisz komentarz