Jak za pomocą zapachu zwiększyć lojalność klientów

Jak za pomocą zapachu zwiększyć lojalność klientów
Lojalność klientów to ważny element każdego biznesu. Powracający konsumenci to cenna wartość nie tylko dlatego, że będą regularnie nabywać Twoje towary. Istnieje również ogromna szansa, że polecą Twój sklep czy lokal znajomym, którzy staną się jego stałymi gośćmi. Aby zwiększyć wśród odbiorców lojalność, zaprzyjaźnij się z Twoim najlepszym sprzymierzeńcem, czyli marketingiem zapachowym. Sam będąc klientem, doskonale wiesz, że odczuwasz większą przyjemność, gdy wokół unoszą się ładne zapachy. Takie aromaty zachęcają do powrotów i tym samym tworzą poczucie lojalności. Dlaczego? Bo chcemy powtarzać doświadczenia, które wprawiały nas w zachwyt i dawały zadowolenie. Klient, który w danej przestrzeni czuje się komfortowo, będzie chętniej ją odwiedzał. A przy okazji zachęci swoją rodzinę czy znajomych, by też spędzali czas w konkretnym sklepie, restauracji czy siłowni. Zapach krąży bliżej emocji i wspomnień niż jakikolwiek inny zmysł. Pomaga tworzyć długotrwałe wspomnienia, gdyż wywołuje większą aktywność w układzie limbicznym. Pobudzając węch, wzbudzisz reakcję emocjonalną u swojego klienta, a ta z kolei wzmocni lojalność wobec Twojej marki.

Napisz komentarz