Kierując się zapachem – marketing zapachowy i branża samochodowa

Kierując się zapachem – marketing zapachowy i branża samochodowa
W branży motoryzacyjnej zmysł powonienia jest tym ważniejszy, że zapach może być wykorzystany w salonach samochodowych, jak i wewnątrz samochodów. Używając wyspecjalizowanych aromatów w punktach dealerskich, kreujesz przyjemną i relaksującą atmosferę. W takim otoczeniu klienci chętniej, niemalże automatycznie, podejmują decyzję o zakupie. Aby odróżnić się od konkurencji, coraz więcej specjalistów z obszaru motoryzacyjnego sięga po strategię wielosensoryczną. Angażując w proces sprzedażowy więcej zmysłów, wpływa się bezpośrednio na dochody i doświadczenia klientów. Jeśli zaabsorbuje się 2, 3 lub więcej zmysłów kupującego, udoskonali się jego ogólne wrażenie o miejscu, usłudze i towarze. Zapach a lojalność klienta Węch jest równie ważnym, co wzrok narzędziem wzmacniania lojalności klienta. Jego istotę tłumaczy się faktem, że węch jest bezpośrednio połączony z częścią mózgu odpowiedzialną za pamięć (w przeciwieństwie do dźwięku, który jest powiązany z logiką). Jeśli chcesz wpłynąć na klienta i jego wolę zostania dłużej w salonie samochodowym, powinieneś wziąć pod rozwagę zmysł węchu. Poczucie luksusu Zapach skóry unoszący się z wnętrza nowych samochodów symbolizuje luksus i najwyższą jakość. Dzięki zapachowi klient czuje się częścią tego wyszukanego świata. Zapach dodaje mu klasy, elegancji i szyku. Większość klientów pojawia się w sklepach samochodowych okazyjnie. Samochody kupuje się rzadko i trudno wyrobić sobie opinię o jednym, konkretnym salonie. Co zyskasz, aromatyzując swój salon samochodowy?
  • Stworzysz przyjemną i uspokajającą atmosferę dla swoich potencjalnych klientów.
  • Pomożesz podjąć klientom instynktowną decyzję na temat zakupu.
  • Poprawisz wrażenia i odczucia klienta.
  • Zwiększysz chęci zakupu.
  • Sprawisz, że klient zapamięta wizytę w Twoim salonie jako przyjemne doświadczenie. Jak wiadomo – zapachy ściśle wiążą się z pamięcią.
  • Zbudujesz trwałą sieć klientów. Namówisz ich do powrotów.
  • Dobre opinie o salonie pójdą w świat, a Ty zjednasz sobie nowych odwiedzających.
Dlaczego to się powiedzie?
  • Konsumenci odbierają perfumowane produkty jako te z wyższej półki, o wyższej jakości.
  • 75% naszych emocji generowanych jest przez to, co wąchamy.
  • Klienci chętniej kupują i są skłonni zapłacić więcej w aromatyzowanych pomieszczeniach.
  • Konsumenci dłużej zapamiętują sklepy perfumowane niż te, w których zapachu nie ma.

Napisz komentarz