W branży motoryzacyjnej zmysł powonienia jest tym ważniejszy, że zapach może być wykorzystany w salonach samochodowych, jak i wewnątrz samochodów. Używając wyspecjalizowanych aromatów w punktach dealerskich, kreujesz przyjemną i relaksującą atmosferę. W takim otoczeniu klienci chętniej, niemalże automatycznie, podejmują decyzję o zakupie.
Aby odróżnić się od konkurencji, coraz więcej specjalistów z obszaru motoryzacyjnego sięga po strategię
wielosensoryczną. Angażując w proces sprzedażowy więcej zmysłów, wpływa się bezpośrednio na dochody i doświadczenia klientów. Jeśli zaabsorbuje się 2, 3 lub więcej zmysłów kupującego, udoskonali się jego ogólne wrażenie o miejscu, usłudze i towarze.
Zapach a lojalność klienta
Węch jest równie ważnym, co wzrok narzędziem wzmacniania lojalności klienta. Jego istotę tłumaczy się faktem, że węch jest bezpośrednio połączony z częścią mózgu odpowiedzialną za pamięć (w przeciwieństwie do dźwięku, który jest powiązany z logiką). Jeśli chcesz wpłynąć na klienta i jego wolę zostania dłużej w salonie samochodowym, powinieneś wziąć pod rozwagę zmysł węchu.
Poczucie luksusu
Zapach skóry unoszący się z wnętrza nowych samochodów symbolizuje luksus i najwyższą jakość. Dzięki zapachowi klient czuje się częścią tego wyszukanego świata.
Zapach dodaje mu klasy, elegancji i szyku.
Większość klientów pojawia się w sklepach samochodowych okazyjnie. Samochody kupuje się rzadko i trudno wyrobić sobie opinię o jednym, konkretnym salonie.
Co zyskasz, aromatyzując swój salon samochodowy?
- Stworzysz przyjemną i uspokajającą atmosferę dla swoich potencjalnych klientów.
- Pomożesz podjąć klientom instynktowną decyzję na temat zakupu.
- Poprawisz wrażenia i odczucia klienta.
- Zwiększysz chęci zakupu.
- Sprawisz, że klient zapamięta wizytę w Twoim salonie jako przyjemne doświadczenie. Jak wiadomo – zapachy ściśle wiążą się z pamięcią.
- Zbudujesz trwałą sieć klientów. Namówisz ich do powrotów.
- Dobre opinie o salonie pójdą w świat, a Ty zjednasz sobie nowych odwiedzających.
Dlaczego to się powiedzie?
- Konsumenci odbierają perfumowane produkty jako te z wyższej półki, o wyższej jakości.
- 75% naszych emocji generowanych jest przez to, co wąchamy.
- Klienci chętniej kupują i są skłonni zapłacić więcej w aromatyzowanych pomieszczeniach.
- Konsumenci dłużej zapamiętują sklepy perfumowane niż te, w których zapachu nie ma.