Często nazywamy ludzi w oparciu o ich umiejętności lub zawód. Osoba grająca w filmie to aktor. Osoba obsługująca klienta w restauracji to kelner. Ale kim jest nos?
Kim jest nos?
Nos to pojęcie używane do określenia artysty perfumiarza, który potrafi obrazować nastroje, emocje i pojęcia poprzez kompozycje zapachowe. Nos trenuje przez wiele lat. Rozwija wiedzę o różnych składnikach zapachowych. Poznaje tajniki łączenia zapachów i ich składników.
Kto jest najsłynniejszym nosem?
Jeden z największych francuskich perfumiarzy, Edmund Roudnitska opisywany jako Mozart perfumerii, tak wypowiadał się o swojej profesji:
Aby tworzyć nowe układy i nowe formy zapachowe, wystarczy myśleć o zapachach w taki sposób, jak malarz myśli o kolorach, a muzyk o dźwiękach.
Jakie było największe osiągnięcie Roudnitski?
Najbardziej znanym osiągnięciem Roudnitski są perfumy Diorissimo z 1956 roku, które bazują na delikatnym, kwiatowym zapachu konwalii majowej. Ponieważ zapachu konwalii nie da się wyodrębnić, w przeciwieństwie do innych kwiatów, jak róża czy jaśmin, artysta musiał sam rozwiązać ten problem. Zrekonstruował zapach tego pięknego kwiatu, który obecnie szeroko wykorzystuje się w przemyśle perfumeryjnym.
Jak firmy z branży aromamarketingu wykorzystują potencjał perfumiarzy?
Marki z branży marketingu zapachowego, jak Air Aroma i Aroma by HellCold, ściśle współpracują z najlepszymi perfumiarzami świata. Tworzą kompozycje zapachowe, które przechodzą dogłębny proces mieszania wysokiej jakości składników. Otrzymane zapachy pomagają wywoływać odpowiednie emocje i odpowiadają potrzebom klientów.