Mówiąc prosto – marketing zapachowy to uatrakcyjnianie biznesu za pomocą zapachu. To niezwykle ważne, by znaleźć aromat pasujący do Twojej działalności. Już raz wybrany, zapach skutecznie wzmocni obraz Twojej firmy. Jakie inne korzyści oferuje Ci aromamarketing?
1. Zapachem pobudzisz sprzedaż
Zapach ma tę właściwość, że natychmiast wyzwala w klientach emocjonalną reakcję. Dzięki temu może przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Pokazały to badania przeprowadzone m.in. przez wiodącą markę obuwia, która rozpylając w swoich salonach zapach, odnotowała skok sprzedaży aż o 80%.
2. Zapachem zatrzymasz przy sobie klientów
Amerykanie dowiedli, że zapach „powstrzymuje” klientów od opuszczenia aromatyzowanego lokalu. Przebywają w nim dłużej, dłużej się po nim rozglądają i wyrażają pochlebniejsze opinie na temat miejsc, w których unosił się przyjemny zapach.
3. Zapachem wypracujesz silny wizerunek
Zapachy pomagają ludziom zapamiętywać i tworzyć powiązania w ich umysłach. Aromat, który będzie Cię wyróżniał, sprawi, że klienci już na zawsze będą go kojarzyć z Twoją marką.
4. Zapachem zbudujesz poczucie jakości
Klienci odbierają perfumowane otoczenie i produkty jako te lepszej jakości. Są wtedy skłonni płacić za produkt więcej, niż gdyby mieli kupić tę samą rzecz w sklepie bez zapachu.
5. Zapach zapracuje na lojalność
Zapachy pomagają tworzyć głęboką emocjonalną więź klienta z daną marką czy produktem. To zespolenie przywołuje przyjemne wspomnienia i sprowadza klienta ponownie w Twoje progi.