Marketing sensoryczny – jak współpraca wszystkich zmysłów wpływa na klienta

Marketing sensoryczny – jak współpraca wszystkich zmysłów wpływa na klienta
Jak zaistniejesz w swojej branży i wybijesz się ponad przeciętność? Stawiając na marketing sensoryczny! Oddziałując na wszystkie zmysły swoich gości i klientów. Niech węch i dotyk idą w parze ze wzrokiem i słuchem. Emocje i lojalność Popularne kampanie marketingowe opierające się na wzroku i słuchu to obecnie zbyt mało, by przyciągnąć nowe grono odbiorców. Dziś liczą się innowacyjne metody i niestandardowe podejście. Marketing sensoryczny angażuje wszystkie zmysły klienta, który w pierwszej chwili reaguje pozytywnie, by w perspektywie długoterminowej związać się emocjonalnie z marką. Wielozmysłowe oblicze marki Marketing sensoryczny w sposób nowatorski uzupełnia konwencjonalne rozwiązania strategii marketingowej. Odświeża wizerunek marki. Tu nie rozchodzi się jedynie o ładny zapach w lokalu, piękne detale czy subtelną muzykę. Współpracując z zapachem, wystrojem wnętrza, kolorystyką i muzyką, marketing sensoryczny stwarza emocjonalny związek konsumenta/gościa/kontrahenta z marką. Umacnia lojalność, przywiązanie i oddanie konkretnej firmie. Personifikacja wartości firmy Multisensoryczny punkt widzenia werbalizuje to, co do zwerbalizowania jest trudne – wartości, jakie reprezentuje marka. Jakie to mogą być walory? Jakość usług, renoma, wytworność, przyjazna i ciepła atmosfera, poczucie komfortu, zaangażowanie i wiele innych. Przemyślane, indywidualne i rzeczowe działania zapewnią:
  • pamięć o miejscu, produkcie, w konsekwencji o marce,
  • powroty do hoteli, sklepów, itd.,
  • rozrost grupy odbiorców – gości, klientów, pacjentów, itd.,
  • lepsze i trwalsze opinie o firmie.
Za przykład niech posłuży zapach. Zapach dopasowany do wnętrza i dźwiękowych elementów kreuje bogatsze doznania. Zapobiega też namnażaniu się niechcianych aromatów, które mogą odstraszyć potencjalnych klientów. Marketing zapachowy Aromamarketing stał się w niedługim czasie wiodącym elementem, który wyróżnia markę od konkurencji i dodaje jej niecodziennego charakteru. Już nie tylko wielkie marki, jak BMW, Pierre Cardin czy sieć hoteli Westin, ale również te mniejsze opierają swoje strategie marketingowe na zapachu. Żeby zapach zadziałał najskuteczniej, warto powierzyć opracowanie zapachowego planu wyspecjalizowanym firmom, które doradzą najodpowiedniejsze do sytuacji rozwiązania.

Napisz komentarz