Zrozumieć i zdefiniować swoje potrzeby. Przeanalizować koszty. Oszacować rentowność inwestycji. Te zadania czekają na Ciebie, jeśli chcesz z powodzeniem wprowadzić zapach do swoich działań marketingowych.
Bez względu na to, czy zarządzasz wielką spółką, czy małym butikiem odzieżowym, musisz rozplanować wydatki. Poniższe pytania podpowiedzą Ci, jak sporządzić plan budżetu na marketing zapachowy.
Czy potrzebujesz zapachowego logo?
Zapachu, który będzie Twoją wizytówką. Identyfikatora na wzór graficznego logo. Logo, które będzie Ci towarzyszyło nie tylko w miejscu przeznaczenia (lokal, salon, gabinet), ale i na targach, wydarzeniach, logo, które posłuży za gadżet dla klienta.
Jak duża jest powierzchnia, którą chcesz aromatyzować?
Skromny punkt sprzedaży wymaga innego (i tańszego) rozwiązania niż wielkie przestrzenie, które perfumuje się za pomocą specjalistycznych urządzeń.
Ilu urządzeń potrzebujesz, aby dostatecznie zaromatyzować jedno miejsce?
To kluczowe zagadnienie. Rozważ ten temat przed podpisaniem umowy z jakimkolwiek dostawcą sprzętu. Swoje miesięczne koszty pomnóż przez liczbę placówek, w których chcesz rozprzestrzeniać zapach.
Jak wygląda instalacja i serwis zapachowej technologii?
Wypytaj swojego dostawcę o sposób instalacji urządzeń, czego potrzebujesz, jak wygląda wsparcie techniczne i serwisowanie. Czy łatwo dostać części zamienne? Czy wymiany materiałów eksploatacyjnych może dokonać pracownik, czy potrzeba do tego fachowca?
Jaki jest koszt materiałów eksploatacyjnych?
Czy miesięczna opłata za wynajem sprzętu obejmuje wymianę części? Czy w tej kwestii należy zwracać się do osób trzecich?
Duża marka może nawet nie odczuć nakładów na aromamarketing, gdyż koszt okaże się stosunkowo niewielki. Wyzwaniem za to będzie stworzenie dopracowanego i uzasadnionego planu finansowego. W przypadku mniejszych przedsiębiorstw i sprzedaży zorientowanych na wąskie grupy docelowe wydatki mogą wzrosnąć. Jednak i temu można zaradzić. Powstają coraz to nowsze firmy parające się tą dziedziną marketingu. A i drogi aplikowania zapachu są rozmaite. Zwykle koszty usługi aromamarketingu nie są publicznie dostępne, dlatego o wszystkie finansowe niuanse warto zapytać osób zorientowanych w tej tematyce.