Niewyobrażalny kubek, który dezorientuje zmysły. Mózg myśli, że woda smakuje jak owocowy sok

Niewyobrażalny kubek, który dezorientuje zmysły. Mózg myśli, że woda smakuje jak owocowy sok
Woda? Czy sok? Twoje usta nie poczują różnicy. Owocowe zapachy dodane do kubka oszukują mózg, któremu wydaje się, że woda ma taki sam smak jak jego zapach. Ten kubek odmieni sposób, w jaki pijesz wodę. Na zawsze! The Right Cup używa owocowych aromatów, aby zmylić zmysły. Zapachy dodane w trakcie wytwarzania kubka nadają mu „smak”. Oszukują mózg, który zwykłą wodę bierze za owocowy napój. Produkcja rusza w lutym tego roku, by do pierwszych klientów dotrzeć w kwietniu. Początkowo plastikowe kubki będą dostępne w czterech smakach: jagody, pomarańczy, jabłka i cytryny z limonką. W późniejszym czasie w regularnej sprzedaży dostępne będą również kubki o smaku coli, brzoskwini i innych. The Right Cup kupisz już za 35 dolarów. Jak narodził się pomysł kubka? Projekt jest pomysłem Isaaca Laviego, który narodził się po zdiagnozowaniu u niego cukrzycy. Lavi, założyciel i szef The Right Cup, unikał słodzonych napojów, ale nie cierpiał braku smaku wody. Wydawało się oczywiste, że jako ekspert od marketingu zapachowego szukał rozwiązania zintegrowanego z węchem. Zespół The Right Cup współpracował z technologami żywienia, inżynierami i lekarzami, żeby stworzyć produkt, który może zastąpić aromatyzowane napoje. Aby tego dokonać, aromatyczne owocowe zapachy zostały wkomponowane bezpośredno do materiału kubka. Naturalny owocowy aromat kubka połączono z opatentowaną techniką słodkiego smaku. Czy za tym kryje się nauka? Ogólne doświadczanie smaku jest wynikiem połączenia zmysłów zapachu i smaku. Jako że język wykrywa tylko 5 podstawowych smaków: słodki, gorzki, kwaśny, słony i umami, to właśnie zmysł powonienia jest odpowiedzialny za około 80% doświadczeń smakowych. Kiedy jemy albo pijemy, lotne aromaty pokarmów podróżują z nosa i ust do nabłonka nosowego, który wysyła wiadomość do opuszki węchowej w mózgu, że określone zapachy i smaki są odczuwane. Pijąc z nowatorskiego kubka, nos w pełni odczuwa owocowy aromat, podczas gdy język flirtuje z odrobiną owocowego smaku. W rezultacie mózg wierzy, że pije się pyszną, aromatyzowaną wodę. W rzeczywistości jest to naukowa iluzja. Użytkownik bowiem konsumuje zwykłą wodę – bez kalorii, cukru i węglowodanów, bez środków konserwujących i żadnych innych dodatków. Dla kogo jest ten kubek? The Right Cup jest dla ludzi, którzy piją wodę, ale nie czerpią przyjemności z tego bezsmakowego doświadczenia. Jest dla osób, które nie piją wystarczająco dużo wody, ponieważ są uzależnieni od słodkiego smaku słodzonych napojów. Jest dla dzieci, które zwykle opierają się piciu zwykłej wody. Wreszcie – dla tych, którzy muszą ograniczać spożycie cukru i chcą stracić na wadze. Jak długo przetrwa The Right Cup? Kubek zrobiony jest z gładkiego, twardego plastiku. Składa się z 3 części – czystego zewnętrznego pojemnika, zagiętego kolorowego wewnętrznego pojemnika i kolorowej krawędzi. Każdy zapach trwa średnio 6 miesięcy. Radzi się właścicielom, by myli go ręcznie, a nie w zmywarkach. Dzięki temu aromat jest chroniony i dłużej się utrzymuje. Jeśli Twoje noworoczne postanowienie to ograniczenie kalorii i picie większej ilości wody, to ten „przebiegły” kubek może Ci w tym pomóc. Pijesz wodę, a czujesz, jakbyś smakował szklankę świeżej lemoniady. Gdy zaczynasz ograniczać wysoko słodzone napoje, uczysz się, jak doceniać smaki na niższych poziomach. Bardziej cieszy Cię smak innych potraw i napojów.

Napisz komentarz