Rozpylając ciepłe i podnoszące na duchu zapachy, dajesz swoim klientom poczucie luksusu i wygody. Sprawiasz, że wizyta w Twoim lokalu jest dla nich niezapomnianym przeżyciem. Ponadto dzięki zapachowi wzrasta prawdopodobieństwo, że wizyta klienta zakończy się przy kasie.
Udowodniono, że
aromatyzowanie przestrzeni sklepowych wpływa na czas przebywania w lokalu. Potencjalni klienci zostają w nim dłużej i spędzają więcej czasu na rozglądaniu się. Im ta czynność bardziej rozciąga się w czasie, tym chętniej decydują się na zakup. Ludzie lubią przeglądać towary przy akompaniamencie delikatnego, przyjemnego zapachu, który ich otacza.
Dlaczego perfumowanie otoczenia jest tak ważne?
Zapachy mogą bawić i kusić. Jakiego znaczenia nabierają w lokalach handlowych? W momencie, gdy rozpylisz specjalnie przygotowany dla Ciebie zapach, klienci:
- wyżej i korzystniej ocenią Twój punkt sprzedaży,
- częściej dokonają zakupów pod wpływem impulsu,
- doświadczą zwiększonych poziomów zadowolenia.
W jakich miejscach możesz aromatyzować?
Firmy specjalizujące się w
marketingu zapachowym oferują szereg rozwiązań, które dopasują do każdej powierzchni i każdego rodzaju sklepu. Bez znaczenia, czy będzie to ekskluzywny butik, czy sklepik z używaną odzieżą. Dla każdego właściciela cel jest ten sam – zwabić klientów i sprawić, że zapragną tego konkretnego produktu. Jakie typy aromatyzowania masz do wyboru?
-
Zewnętrzne – zapach perfumowanego powietrza przyciąga klientów do środka bądź podkreśla specjalne działania promocyjne.
-
Wewnętrzne.
Jakie są zalety aromatyzowania wewnątrz sklepu?
Ciepłe i serdeczne powitanie – uzyskane dzięki aromatyzowaniu strefy wejścia do Twojego lokalu zapachem, który wybrałeś lub takim, który odpowiada profilowi Twojego klienta.
Gościnna atmosfera zachęcająca do zakupów – zapach, który przywitał osobę u wejścia, przechodzi do centralnej części sklepu.
Zapadająca w pamięć wizytówka – zapach roztacza przyjazne wibracje. Klienci wchodząc w tę przestrzeń, kreują obraz wytwornego miejsca z produktami wysokiej jakości.
Skierowanie uwagi na produkt –
zapachem możesz też zwrócić uwagę odwiedzającego na konkretny produkt lub dział w Twoim sklepie.
W jaki sposób urzeczywistnić plan aromamarketingu?
Wszystko zależy od rodzaju aromatyzowania, który wybrałeś. Urządzenia rozprowadzające zapach mogą być zainstalowane w sposób zapewniający jak najlepszą wydajność. Razem z ekspertem określisz rodzaj instalacji. Wybierzecie miejsce, w którym rozlokujecie dyfuzory. Często najlepszym miejscem jest pomieszczenie techniczne. Wówczas zapach wydostaje się przez dziurę w ścianie. Do punktu instalacyjnego powinna być dostarczona elektryczność. Perfumowanie otoczenia otwiera przed Tobą wiele możliwości. Zapach możesz doprowadzać przez wentylację, klimatyzację, dyfuzory. Urządzenia możesz ukryć w ścianie lub rozstawić w jakimś punkcie sklepu. Aparatura doprowadzająca zapach będzie zharmonizowana z wystrojem wnętrza, dlatego każdy pomyśli, że to element dekoracyjny.