Twórcom perfum Paper Passion udało się uchwycić tę unikalną węchową przyjemność, którą dostarcza zapach świeżo wydrukowanej książki.
Perfumy oddają specyficzną woń papieru, atramentu i kleju, którą uwielbia każdy miłośnik
książek. Zapach zaprojektował znawca perfum Geza Schoen. Pracował na zlecenie Gerharda Steidla – niemieckiego wydawcy.
Aby stworzyć idealny książkowy zapach, Schoen przebywał w centrali wydawnictwa w Gottingen i szukał natchnienia. Wąchał próbki książek, papieru i atramentu. Zanim Schoen doszedł do idealnego
balansu pomiędzy zapachem papieru a przyjemną estetyką perfum, wykonał 17 prób.
Z czego składają się perfumy o zapachu książki?
Początkowe karty książkowego opakowania odpowiadają:
- linolenian metylu i etylu – baza całego zapachu,
- amber extreme i trisamber – odpowiedzialne za woń papieru,
- olejek z drzewa copaiba – ambrowo-ziołowy aromat,
- octan krezylu – nadaje technicznego i medycznego charakteru perfumom,
- absolut osmanthusa,
- akcenty ozonowe.
Pomysł wykreowania
Paper Passion narodził się już w 1997 roku. Wówczas Karl Lagerfeld, słynny projektant mody, zwrócił się z prośbą do Steidla, aby wydrukował książki informacyjne o wprowadzanym na rynek nowym zapachu.
Zapachowa buteleczka to esencja zmysłowości książek i
cichego zapachu papieru, jak określił to Lagerfeld. Perfumy opakowano prawdziwą, wydrążoną książką.
Perfumy są dosyć trwałe. Aromat utrzymuje się do 7 godzin.