Wyzwanie aromatyzowania – weź przykład z Pierre Cardin

Wyzwanie aromatyzowania – weź przykład z Pierre Cardin
Jak wyeksponować markę spośród setek innych? Jak zwiększyć sprzedaż? W jaki sposób zdobyć przewagę nad konkurencją? Wreszcie: jak zbudować i zachować lojalną bazę klientów?

Akcentować wyrazistość i unikatowość

Studium różnicowania spisane przez Australasian Marketing Journal w 2007 roku dostarcza odpowiedzi na powyższe pytania. Kluczowa jest jakość i wyjątkowe, charakterystyczne motywy, które spotęgują widoczność marki w konkurencyjnym środowisku. Wówczas klienci łatwiej:
  • zauważają,
  • rozpoznają,
  • kojarzą,
  • przypominają sobie,
  • kupują markę.

Aromatyzować otoczenie

Według opracowania Hasselt University aromatyzowanie otoczenia pomaga wyjść zwycięsko z rywalizacji pomiędzy markami a licznymi konkurentami. Przyjemny zapach pozytywnie wpływa na uczuciowe reakcje konsumentów, ich oceny i zamiary ponownego odwiedzenia sklepu. Aromatyzowanie otoczenia jest niedrogą i skuteczną drogą, aby pozytywnie wpłynąć na zachowanie konsumenta.

Odnieść sukces jak Pierre Cardin

Pierre Cardin – jedna z najbardziej wziętych, ekskluzywnych męskich marek odzieżowych wdrożyła rozwiązania marketingu zapachowego. W jednym z salonów w Turcji wprowadziła aromatyzowanie otoczenia, by się odróżnić i umocnić swoją renomę. Większa liczba klientów miała dostrzec wysoką jakość oferowanych produktów i obsługi. Marka korzystała z dedykowanego tylko jej zapachu „Cardin” – mieszanki młodzieńczego zielonego jabłka, podnoszącej na duchu pelargonii, wyrafinowanych ziaren czarnego pieprzu i krztyny zielonej wetiwerii pachnącej (gatunek trawy), dodającej całości głębi. Zainicjowany program okazał się niesamowitym powodzeniem. Urządzenia aromatyzujące zostały zainstalowane ogółem w 71 sklepach Pierre Cardin w Turcji. Podążając za sukcesem zapachu „Cardin” w Turcji, marka planuje rozszerzyć zabiegi aromatyzowania również w innych międzynarodowych lokalizacjach.

Napisz komentarz