Jak wyeksponować markę spośród setek innych? Jak zwiększyć sprzedaż? W jaki sposób zdobyć przewagę nad konkurencją? Wreszcie: jak zbudować i zachować lojalną bazę klientów?
Akcentować wyrazistość i unikatowość
Studium różnicowania spisane przez Australasian Marketing Journal w 2007 roku dostarcza odpowiedzi na powyższe pytania. Kluczowa jest jakość i wyjątkowe, charakterystyczne motywy, które spotęgują widoczność marki w konkurencyjnym środowisku.
Wówczas klienci łatwiej:
- zauważają,
- rozpoznają,
- kojarzą,
- przypominają sobie,
- kupują markę.
Aromatyzować otoczenie
Według opracowania Hasselt University
aromatyzowanie otoczenia pomaga wyjść zwycięsko z rywalizacji pomiędzy markami a licznymi konkurentami. Przyjemny zapach pozytywnie wpływa na uczuciowe reakcje konsumentów, ich oceny i zamiary ponownego odwiedzenia sklepu. Aromatyzowanie otoczenia jest niedrogą i skuteczną drogą, aby pozytywnie wpłynąć na zachowanie konsumenta.
Odnieść sukces jak Pierre Cardin
Pierre Cardin – jedna z najbardziej wziętych, ekskluzywnych męskich marek odzieżowych wdrożyła rozwiązania marketingu zapachowego. W jednym z salonów w Turcji wprowadziła aromatyzowanie otoczenia, by się odróżnić i umocnić swoją renomę. Większa liczba klientów miała dostrzec wysoką jakość oferowanych produktów i obsługi.
Marka korzystała z dedykowanego tylko jej zapachu „Cardin” – mieszanki młodzieńczego zielonego jabłka, podnoszącej na duchu pelargonii, wyrafinowanych ziaren czarnego pieprzu i krztyny zielonej wetiwerii pachnącej (gatunek trawy), dodającej całości głębi.
Zainicjowany program okazał się niesamowitym powodzeniem. Urządzenia aromatyzujące zostały zainstalowane ogółem w
71 sklepach Pierre Cardin w Turcji. Podążając za sukcesem zapachu „Cardin” w Turcji, marka planuje rozszerzyć zabiegi aromatyzowania również w innych międzynarodowych lokalizacjach.