Zapach czekolady pobudza sprzedaż romansów

Zapach czekolady pobudza sprzedaż romansów
Aromat czekolady unoszący się w księgarniach wabi miłośników książek i prowokuje do zakupu literatury miłosnej. Zapach czekolady zachęca do zakupów Jak zmiękczyć serca czytelników podczas ich wędrówek po księgarniach? Rozpylić zapach czekolady. Badania wykazały, że aromat czekolady wpływa na zakup romansów. Klienci prawie czterokrotnie chętniej przeszukiwali regały z literaturą miłosną i książkami kucharskimi, gdy czuli zapach czekolady. Co więcej, sprzedaż powieści romantycznych wzrosła prawie sześciokrotnie. Naukowcy z uniwersytetów w Hasselt i Antwerpii w Belgii przez 10 dni obserwowali zachowanie 201 klientów w księgarniach na reprezentacyjnych ulicach miasta. Gdy konsumenci czują zapach czekolady, pojęcia powiązane z czekoladą, takie jak gotowanie, stawały się bardziej dostępne dla umysłu konsumenta i powodowały, że reagowali inaczej, trafiając na książkę kucharską, niż gdyby nie poczuli zapachu czekolady – wyjaśnia autorka projektu, Lieve Doucé. Czekoladowy aromat idzie w parze z romansami Jedzenie i picie, i romanse współgrały z czekoladowym aromatem, podczas gdy inne kategorie literatury mniej przystawały do tego zapachu, włączając w to komiksy, pozycje o sztuce, ogrodnictwie, ekonomii, prawie i podróżnicze. Sprzedaż „niedopasowanych” książek również wzrosła, chociaż klienci byli skłonni do zakupów tylko 1.2 raza bardziej. Czekolada wywołuje przyjemność i dekoncentruje Analiza z Antwerpii potwierdziła, że obecność zapachu czekolady ma pozytywny wpływ na ogólne zachowanie klientów i ich nastrój. Czekolada pobudza, prowokuje do zakupów i rozprasza. Co to oznacza? Klienci pod wpływem aromatu czekolady byli bardziej skłonni zakupić konkretny tytuł, mimo że nie planowali tego przed wejściem do księgarni.

Napisz komentarz