Jeśli zapachu użyje się mądrze, może być on potężnym narzędziem sprzedaży. Jednak należy postępować rozsądnie i uważać na pułapki czyhające w niewłaściwym perfumowaniu otoczenia.
Przedstawiciele firmy Air Essentials, trudniącej się w dostarczaniu sprzętu do aromatyzowania, sformułowali 5 krótkich rad dla wszystkich właścicieli sklepów z biżuterią. Jak postępować, by zapach spotęgował pozytywne wrażenia kupujących? Co robić, by nie przesadzić? Odpowiedzi znajdziecie poniżej.
1. Dopasuj zapach do charakteru miejsca
Na pewno nie chcesz czuć zapachu skóry w restauracji rybnej. Twój mózg od razu zareaguje: „Coś tu jest nie tak”. Nie pozwól, by klienci w Twoim sklepie mieli podobne odczucia.
2. Porzuć drogę na skróty
Za pomocą tanich wtyczek typu Glade nie osiągniesz efektu luksusu, do którego dążysz. Ich zapach najprawdopodobniej będzie kojarzył się klientom ze sprzątaniem.
3. Rozpylaj zapach z umiarem
Twoim największym wrogiem jest przedobrzyć. Więcej zapachu, niż jest to wymagane to błąd. Sklepy ciągle podkręcają dyfuzory, bo obsługa szybko przyzwyczaja się do zapachu i już go nie wykrywa. Pomyśl, co będzie, gdy do takiego miejsca wejdzie klient...
4. Zaczerpnij trochę świeżego powietrza
Najskuteczniej ocenisz intensywność zapachu w Twoim sklepie, gdy wyjdziesz na zewnątrz i głęboko pooddychasz. Jeśli non stop przebywasz w zamkniętym pomieszczeniu, nigdy nie będziesz w stanie ocenić, jak pachnie Twój lokal.
5. Mieszaj i dopasowuj
Mimo że wanilia jest niezwykle popularnym zapachem, nigdy nie używaj tej nuty – albo jakiejkolwiek innej – w odosobnieniu. Postaw sobie za cel pomysłowe mieszanie różnych aromatów.