Czy wiedziałeś, że linie lotnicze mają swoją zapachową wizytówkę? Podobnie jak masa celebrytów oferują swoje własne perfumy. By zrelaksować pasażerów, zniwelować brzydkie zapachy pokładowych toalet, by wytworzyć więź między przyjemnym zapachem a marką lotniczą.
Czy możesz dokładnie określić, jak pachniał Twój ostatni lot? Pomarańczą? Wytwornymi perfumami? Lawendą? Spoconym staruszkiem? Zapewne wiesz, być może sam nosisz, że wiele gwiazd filmowych czy sportowców wypuszcza sygnowane swoim nazwiskiem perfumy. A czy wiesz, że podobnie robi coraz więcej
linii lotniczych?
Dlaczego w samolotach powinien unosić się przyjemny zapach?
Odpowiedź nasuwa się automatycznie. Powinien maskować wszystkie niepożądane aromaty, zwłaszcza te dochodzące z okolic toalet i zapobiegać tym samym skargom podróżnych. Jaki inny cel przyświeca aromatyzowaniu przestrzeni w samolotach?
Wyciszająca funkcja lawendy i rumianku
Lekki powiew lawendowo-rumiankowej bryzy wydobywa się z łazienek na pokładach Delta Airlines. I nie jest to zapach mydła. Amerykańskie linie lotnicze aktywnie rozwijają i testują firmowe perfumy „Calm” (spokój). Delta, United Continental Holdings, Turkish Airlines i Air Canada są jednymi z pionierów, którzy łączą zapachowe logo z odprężeniem podróżnych.
Lawenda i rumianek wytwarzają uspokajający klimat na pokładach samolotów. „Calm” unosi się wzdłuż kabin i w łazienkach. Zapachem nasączone są gorące ręczniki rozdawane w klasie premium.
Pomarańczowo-sandałowa wizytówka United Continental
United skomponował zapach o nazwie „Landing” (lądowanie). Jest to mieszanka skórki pomarańczowej, drzewa sandałowego, cedru i skóry. Niektórzy nie są zwolennikami rozpylania zapachów w trakcie lotu, dlatego linie United postępują z nim ostrożnie i z umiarem. To nie jest sposób bycia czy marka odzieżowa. Dlatego tych indywidualnych pokładowych zapachów się nie butelkuje i nie sprzedaje. Jak na razie.
Dyskretne zapachy gwarancją rezerwacji lotów
Spółki nie planują wprowadzać na rynek detaliczny flakoników z zapachami. Jednak dostrzegają w nich wartość handlową. Zapach sprzyja bardziej relaksującej atmosferze. Pozytywne doświadczenia niosą za sobą określone preferencje, które z kolei mogą skutkować zwiększoną liczbą rezerwacji u konkretnego przewoźnika. Linie lotnicze stawiają na subtelność, dlatego osoby wrażliwe na zapachy nie muszą zmieniać swoich upodobań i przenosić się do konkurencyjnych linii.