Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, jak zatrzymać na dłużej klientów w swoim lokalu? Atrakcyjne zniżki i schludny wygląd pomieszczenia to nie wszystko. Skutecznym narzędziem, które zatrzyma konsumenta, jest aromatyzacja otoczenia.
Zachęć klientów zapachem, by zostali dłużej.
Jak zapach zwiększa czas spędzany w lokalu?
W dobie wszechobecnej konkurencji przyciągnięcie klienta do siebie już jest dosyć skomplikowane. Myślenie o tym, by dłużej przeglądał produkty, schodzi na dalszy plan. Ale im dłużej klient u Ciebie zostanie, tym większe prawdopodobieństwo, że coś kupi.
Czas, jaki klient spędza w lokalu, jest kluczowym elementem każdego biznesu. On bowiem definiuje to, jak konsument postrzega Twoją markę i w jakie interakcje z nią wchodzi. Przechodząc obok większej ilości półek i poświęcając więcej czasu na ich przeglądanie, klient może natrafić na rzecz, której pragnie. Jedno z najnowszych badań dowodzi, że istnieje silny związek między tym, jak długo konsument przebywa w sklepie, a tym, jak to rzutuje potem na chęć zakupu.
„Jeśli wydłużysz wizytę Twojego klienta o 1%, możesz zauważyć wzrost sprzedaży o 1,3%”
Klienci spędzają więcej czasu w aromatyzowanych przestrzeniach, gdyż czują się wtedy bardziej komfortowo. Przeciętny wskaźnik pobytu klienta w lokalu, gdzie unosi się przyjemny zapach, rośnie o 15 minut. Oczekiwanie np. w kolejce do kasy szybciej mija, bo zapachy uspokajają i dają poczucie komfortu. Co więcej, dzięki zapachom wzrasta poziom zadowolenia i satysfakcji.
Fakty i badania, które potwierdzają działanie zapachów
W jednej z francuskich restauracji aromatyzowano pomieszczenia. W dniu, w którym to miało miejsce, klienci spędzili w niej 16% czasu dłużej i wydali 21% więcej pieniędzy niż robili to w dni, w których nie rozpylano specjalnych zapachów.
Dunkin Donuts cieszył się z 16% wzrostu ruchu w sklepach, gdy rozpylano zapachy. Z kolei o 29% wzrosła sprzedaż kawy.
Centra handlowe odnotowują wyższy ruch w kawiarniach, gdy aromatyzują lokale zapachami kawy i czekolady.