Czy wiedziałeś, że prawie 90% klientów przyznaje, że brzydki zapach ich odstrasza? Nie odwiedzą Twojego sklepu, restauracji czy hotelu, gdy już przy drzwiach przywita ich odpychająca woń. Z tego też powodu skrócą swoją wizytę w Twoich progach...
Dziś liczą się nie tylko wzrokowe detale. Prym zaczyna wieść niedoceniany dotychczas zmysł powonienia. A ten jest szczególnie ważny tam, gdzie trzeba walczyć o klienta.
Zapach cennym elementem wizerunku
Coraz więcej branż przywiązuje wagę do zapachu. Badania i analizy dowodzą, że zmysłu powonienia nie wolno ignorować. Marketing zapachowy w handlu, gastronomii czy hotelarstwie nie powinien nikogo dziwić. Wszak miłe dla nosa aromaty przynoszą odprężenie, poprawiają nastrój, dają poczucie bezpieczeństwa, jak również są gwarancją wysokiej jakości. Firma, która liczy się ze zdaniem klienta, rozważy
aromatyzowanie swoich przestrzeni jako jeden z nadrzędnych elementów jej wizerunku. Potwierdzeniem niech będą liczby – 70% badanych uznało, że do sklepu przyciągnęła ich ładna woń, podobna liczba bywalców hoteli przyznała, że liczy się dla nich przyjemny zapach wnętrz. Z kolei 90% konsumentów opuściło lokal z powodu przykrego zapachu, a ponad 40% gości zadeklarowało, że nie wynajmie pokoju, gdy będzie w nim brzydko pachnieć.